onsdag 15 oktober 2014

Galet roligt!

För några veckor sedan skrev jag om ett fenomen jag blivit så nyfiken på här på bloggen, det handlade om Micke Hermanssons "Grej of the Day", mikrolektioner varje dag, där elevernas lärande och skrivande engageras. För att locka några av Levla-gruppens följare och andra som läser bloggen la jag upp en Facebook-grupp som hette just Grej of the Day och bjöd in några lärarkompisar. Jag la upp några idéer och tänkte väl att några skulle hänga på. Hyfsat enkelt sätt att ha kollegialt lärande...
Inte så jättemycket hände på gruppen, men i tisdags (två dagar sedan) skrev jag till Micke att gruppen fanns, detta spreds på en jättestor grupp (Big five) och så började det rasa in förfrågningar om att vara med i gruppen. Jag gjorde Micke också till administratör, och nu har vi klickat, klickat, klickat.
 
Min klick-kompis Micke och jag...
 
Är det inte helt galet roligt? På två dygn har vi ökat med 600 medlemmar. Och de kommer inte alla från Umeå, Tärnaby och Lycksele som är Mickes hemmatrakter, inte heller så många kommer från Höörtrakten. Alla dessa härliga lärare som nu lägger ut bilder, idéer och hela presentationer för delning kommer från Säffle, Malmö, Kalmar, Stockholm, Broby, Jönköping, ja överalltifrån.

 
Nu måste jag in och klicka in fler medlemmar...läs om detta roliga och prova det om du tror att dina elever skulle tycka det var roligt! Alla som beskriver vad som händer i sina klassrum är lyriska.

1 kommentar:

Välkommen att lämna din kommentar.