fredag 19 september 2014

I bokhyllan 2

 
Idag bjuder jag på innehållet i två hyllplan i "barnens urvuxna bokhylla". Behöver nog inte någon vidare presentation, tack allrakäraste Astrid, fast hon är i Nangijala har hon fortfarande mycket att säga till barnen. Jag har INTE stulit Saltkråkan-boken, den var utgallrad på biblioteket...
Lite mindre känd men också mycket bra för högläsning är Åsa Linds böcker om Sandvargen, ett tips på lärarutbildningen minns jag.
 
Kommentera gärna och ge dina bästa högläsningstips, eller bjud på en hylla från din egen bokhylla...

1 kommentar:

  1. Vad vore min barndom utan Astrid Lindgren? Barnen i Bullerbyn var en av mina favoriter och lyckan var gjord när också fröken gillade Astrid Lindgren för det resulterade i att vi fick höra många Astrid böcker!

    SvaraRadera

Välkommen att lämna din kommentar.